hieremma.reismee.nl

Best wel oké

10 sept 2017

We hebben de afgelopen dagen veel aanbevolen plekken gezien hoor. Kerken en parken en musea en nationalistische monumenten, noem maar op.

We zagen agenten die de stoplichten bedienden op locatie. We hebben chips met champignon crème soep aroma geproefd en gelachen om de Rus die onder mij in het stapelbed verschrikkelijke stinkscheten liet. Zo hard, dat hij naar de gang liep..

Ook was er dit weekend voornamelijk feest overal omdat de 870e verjaardag van Moskou gevierd werd. Er werden shows gehouden en er was dik uitgepakt aan versieringen en verkleedpartijen.

En dat was best wel okéom meegemaakt te hebben. Best wel oké.

Alles was strikt afgesloten, om de 10 meter stond er een agent, een ieder werd gefouilleerd en tassen werden doorzocht. Aan alle uiteindes van de straten stond er een zware vrachtauto of werkvoertuig.

Vandaag zijn we nog door het VDNKh park gelopen. Een park om naar monumenten en standbeelden te kijken. Ik heb er pijn van in mijn nekzo groot als ze zijn.

Dat was een behoorlijke tocht en ik geloofde mijn eigen ogen niet joh, want het stond er vol met ontiegelijk grote monumenten en gebouwen. In romeinse stijl vaak, en groot en eigenlijk best heel erg nationalistisch.

Ik kan het niet echt serieus nemen maar het is dus vrij serieus dat de overheid miljarden aan dit soort ongein pompt (terwijl de armoede behoorlijk hoog ligt hier hé).

Er werden gebouwen gerestaureerd, maar ook een hele hoop nieuw gebouwd. Wat er nu in de gebouwen zit was niet zo duidelijk. Maar voorheen was het enkel slechts een monument. Soms zag ik op de begane grond een lunchroom oid, maar veel was ook schijn denk ik, of het stond iig leeg.

Leuke weetjes;

Mannen staan in de metro meestal altijd op voor ouderen en vrouwen.

Op de roltrappen staat iedereen zonder uitzondering rechts en is links vrij.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!