hieremma.reismee.nl

Een gelukkig zwerverleven

Die avond pakten we de nachttrein naar Kazan, 1500km verderop dus.    We hadden allebei een bedje maar in verschillende ruimtes.                             Ik zat tussen een groepje puber jongens en in de ruimte ernaast zaten de meisjes en hun juffrouw die het allemaal erg interessant vonden. Omdat ze zo aan het staren waren tijdens ons kaarten, deden we een beeetje flauw en maakten we het kaarten heel ingewikkeld. We klemden kaarten onder onze kin en maakte gekke geluiden. Dat was best grappig want de hele klas keek eerst vol spanning en moesten daarna heel hard lachen.                                         Misschien hadden jullie er bij moeten zijn..

Toen gingen de lichten uit en moest ik ook maar in mijn bed klimmen. Die nacht nauwelijks geslapen, ik denk 2 uur want de trein stopte regelmatig en dan kwamen er weer nieuwe mensen binnen. Ondanks dat ik mijn portemonnee, mobiel enzo altijd onder mijn kussen houd, was ik alsnog te oplettend om goed te slapen.

Dus toen om 6:00 in de morgen kwamen we uitgeput Kazan binnen. Ons hostel lag op een steenworp afstand. Onze tassen konden in de luggage room maar inchecken kon pas om 14:00.. dat was 7,5 uur wachten..

Toen zijn we maar gaan liggen op de banken in de lobby en ik voelde mij echt een zwerver. Gelukkig stuurde ze ons niet weg. Gelukkig had ze om 10:00 uur al een kamer voor ons klaar. Gelukkig.

Ons even goed opgefrist en de stad in gegaan. Kazan is naast Moskou en St. Petersburg de rijkste stad van Rusland en dat was ook wel te zien.                Hier waren meer toeristen, meestal wel uit eigen land maar toen we helemaal bovenin een kerktorentje waren geklommen om het uitzicht te bekijken kwam er uit het niets een meisje uit Almelooooo

Met haar hebben we nog ff een limonade gedronken en ja toen was het weer zo van nou doei hé en goede reis enzo.

Zij had haar reis al volledig geboekt tot over 2 jaar want haar ouders hadden graag gewild dat ze met de kerst van 2019 er bij kon zijn..

Maar ja ik kan nu wel gaan vertellen waaraan Kazan bekent staat.. over de zoete meuk 'chuk chuk' dat ze hier verkopen maar dat vond ik niks aan. Wél dat we dus in Siberië zitten en dat we onze jurkjes aan deden toen het de volgende dag 23 graden werd.            We hebben een heel stuk gelopen per ongeluk en daardoor een sinkhole gezien. Toen de trein gepakt naar city of all religions, toen de bus weer terug gepakt..                                                   Dat was leuk.

We zijn door het Kremlin gelopen en in de Moskee geweest..                             Oja! Natuurlijk hebben we ook het Soviet museum bezocht, waar we alles mochten aanraken en ook kopen.

Twee dagen zijn we in Kazan gebleven en nu zit ik in de trein naar Omsk. Die gaat er 35 uur over doen.










Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!