hieremma.reismee.nl

Poeder cappuccino's en wijn

Vandaag jonge, wauw.Ten eerste had het gesneeuwd en de bergen aan de overkant van het meer hadden mooie witte toppen. We bakten een ei en aten er wat harde crackers bij met thee.

Dik ingepakt gingen we naar buiten. We liepen de heuvel achter ons huisje op, wat op maps.me staat aangegeven als uitzichtpunt en jawel hoor. Dat was er. Enorm harde wind, en we moesten ons hoofd goed warm houden.

We liepen naar beneden een lang stuk door het bos en kwamen uit bij het dorpje. Ik dronk er een poeder cappuccino en Alexa een thee. Toen liepen we naar een klif met een 'Stolby'. Ik zou zeggen een rots in het meer. Onderweg kocht ik een Kashmir hoofdband van twee Siberische dames (met rode wangetjes) en deed hem meteen om mijn hoofd.

Maar ook hier weer een verassend uitzicht. Als je de kliffen zo ziet, met de stranden, zon en de naaldbomen.. het lijkt bijna 30 graden.

We liepen een heel stuk over het strand, duinen door, bos, weilanden over en kwamen eindelijk bij ons punt wat we van ver gezien hadden.

Een mooie klif met uitzicht op een eilandje. We namen daar even een pauze, aten er een harde cracker bij en liepen weer terug want we kregen het al snel weer kouder.

Voor we ergens gingen eten zochten we nog even naar een supermarkt en ja hoor het eerste wat wij zagen was wijn!

We liepen ook bijzonder snel op de terugweg. We hadden eerst nog ergens wat gegeten; Buuzy. Een soort dumping met rund er in en bouillon. Je neemt eerst een hapje uit de bovenkant. Zo kun je de soep er makkelijk uit drinken en daarna kun je hem opeten.

Eenmaal terug pakte Alexa haar zakmes en draaide de kurk er uit.

De volgende morgen werden we weer opgehaald met het busje en reden we weer terug door een prachtig wit landschap. Meteen onze treintickets gekocht voor morgen ochtend om 6:56 naar Ulan Ude. Onze laatste stop in Rusland. Een klein plaatsje, 8 uur verder, wat al erg veel op Mongolië lijkt.

Alexalala

Wauw Emma, wat gaaf! Mooie dingen maken jullie mee daar. Gaan jullie al bijna naar Mongolië? Heel veel plezier nog op jullie reis xxx

Laurette

Gaaf meiden! Was de wijn lekker? xx mooie tocht!

Emma Wouda

Hee Laurette! Ja hij was heerlijk! Leuk dat je ons volgt! Veel liefs xx

Tilly

Het gaat jullie wel allemaal voor de wind, weinig tegenslagen.
Ik hoop dat je genoeg warme kleding hebt meegenomen en ben benieuwd naar de fotoos uit Mongolie.
Voorlopig weet ik niet of we jullie kunnen blijven volgen, want morgen gaan we zelf op vakantie
en dan zijn wij ook afhankelijk van WIFI, maar het gaat ons vast wel lukken, geniet van Mongolie.,
Dit lijkt ons een van de mooiste plekken op aarde.
Liefs van Frans en Tilly.

Emma Wouda

Waar gaan jullie heen Tilly? Veel plezier in ieder geval!! Liefs

Jezus

Eindelijk gelezen je neefje slaapt. Klinkt prachtig daar. Maak veel mooie foto's en herinneringen! X