hieremma.reismee.nl

Ook Unesco is van de partij

Daar in Hong Kong aangekomen merkten we op dat er nóg een klein landje is hier in de buurt; Macau. Bekent om het gokken! Sterker nog, het is een van de 5 grootste van de wereld! Veel Chinezen komen hier heen om te gokken omdat dat in China verboden is. Nou, laten we dan ook daar maar even langs gaan om een extra streepje bij ons landen-lijstje te kunnen zetten.
De boot naar Macau was het goedkoopst als we die de volgende morgen heel vroeg zouden nemen. Dus dat deden we.
Bij aankomst konden we mooi gebruik maken van de gratis casino bussen die je voor het casino afzetten. Wat zijn we toch arme sloebers. En natuurlijk moeten we ook iets gokken. We legden 10,- Hong Kong dollars in. Dat is ongeveer 2,- euro geloof ik. En dat deden we bij twee casino's en het ging van rood of zwart en we wonnen best vaak en toen verloren we en gingen we weer weg.
Dus ja.. maar het was wel leuk om te zien als iemand veel geld won en dan gewoon stopte.
Ook bezochten we de Unesco lijst van Macau. Wat werkelijk waar een teleurstelling was en ik denk ook dat er geld in het spel was. Zeker als je kijkt naar eeuwen oude kloosters in Tibet, waar ik vorig jaar was. Die geen renovatie krijgen van de overheid en geen plek op de Unesco lijst..

Nou goed, we kwamen uitgeput terug in ons hostel en gingen de volgende dag de stad bekijken.
We verbleven een klein weekje in Hong Kong, hebben mooie wandelingen gemaakt want ho eens, Hong Kong heeft zo veel natuur en eilandjes! Alexa was een dag ziek waarop ik naar een Unesco plek ging. Een vulkanisch zeshoekig gesteente dat ik altijd al had willen zien. Dus ik maakte een lange wandeling daarheen en kon terug gelukkig met iemand meerijden.
Die dag erna vlogen we om 23:30 naar Phuket, Thailand.
Want vanaf Hong Kong vliegen kan heel goedkoop dus zochten we op alle bestemmingen. Dus ja daar kwam Phuket. Het eiland van Thailand. Met witte stranden, palmbomen, zon en sapjes uit een kokosnoot.

Tilly

Tja.....,,Phuket .....Patong.
Wat hadden jullie je daarbij voorgesteld, daar zijn wij ook geweest.
Wij waren nl. een half jaar op reis.
Al die oude mannetjes met die jonge meisjes, triest om te zien.
Een wereld van verschil, vooral als je uit dat prachtige China komt.
Maar je kunt natuurlijk best volop genieten van de prachtige stranden,
de blauwe zee en dat heerlijke snorkelen.
Ik wilde dat ik even bij jullie kon zijn, want hier is het verschrikkelijk slecht weer,
het regent, stormt windkracht 10 en soms een beetje sneeuw en hagel.
Echt weer om binnen te zitten en jullie berichtjes te beantwoorden.
Nou we kijken weer uit naar de volgende belevenis, dat zal wel een eilandje worden. !!!
Groeten van Tilly.