hieremma.reismee.nl

Vliegende Meubelmakers In Suriname 2019

[graag delen]

Hee daar gaat ze weer!

In 2016 heb ik mijzelf Vliegende Meubelmaker mogen noemen toen wij na de zware aardbeving in Nepal naar het getroffen gebied zijn gegaan. Met de lokale bevolking hebben wij toen schoolmeubilair gemaakt voor de kinderen in het berggebied Sindupalchok. We hebben daar een werkplaats gecreëerd met werkbanken en een hoop gereedschap van Stichting Gered Gereedschap.

Drie mannen hebben de vaardigheid onder de knie gekregen en ook veel kinderen hebben ons willen helpen. Het is fijn om elke dag weer de dankbaarheid te voelen maar nog fijner dat ze nu de skills en de mogelijkheid hebben om dit voort te zetten.

Ik ben blij dat ik niet door middel van geld geholpen heb maar vooral met het doorgeven van het meubelmakers schap.

Ik ben gaan zoeken naar meerdere organisaties waarbij ik vrijwillig kon helpen maar vond het heel moeilijk om een passende te vinden. Ik ben bij informatie avonden geweest en merkte dat veel organisaties vooral denken aan het genot van de vrijwilligers. Dit snap ik niet zo goed.

Dat is waarom ik nu weer kies voor de De Vliegende Meubelmakers Stichting. Genot haal je uit het vak, de dankbaarheid en het resultaat.

—————

In de zomer van 2019 ga ik met een groep van 7 vrijwilligers op pad naar Suriname. We gaan daar Stichting Unu Pikin steunen met o.a. nieuwe producten op de markt brengen samen met de jongeren van Unu Pikin. De stichting heeft door de slechte economische omstandigheden, erg veel moeite om hun hoofd boven water te houden. Zij moeten het doen met de verkoop van hun producten en donaties. Wat hen voornamelijk draaiende houdt, zijn schoolbankjes of meubels voor kindertehuizen in de buurt van Paramaribo. Helaas is de machine die ze hier voor gebruiken, zodanig stuk dat ze heel hard een nieuwe machine nodig hebben.

Het gaat om een staal buigmachine (2400,-euro). Deze willen wij hen schenken!

HELPT U ONS MEE DIT BEDRAG TE BEREIKEN? Klik op deze link, veel dank alvast!!!:)

https://www.doneeractie.nl/help-unu-pikin-sociale-werkplaats-in-paramaribo/-36051

Natuurlijk kunnen jullie dit project hier weer volgen, net als in 2016 in Nepal!

Hier een kort filmpje van hun doorlopende project; https://m.youtube.com/watch?v=bdLvEeUnBfA

www.stichtingunupikin.nl www.vliegendemeubelmakers.nl

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!