hieremma.reismee.nl

Afscheid en overdracht nieuwe Nepal-groep

De volgende dag hebben we alles ingepakt en zijn we weer door Dogba gezegend. We liepen naar de school om de nieuwe Nepal groep op te wachten. We moeten de overdracht goed laten verlopen voor een zo best mogelijk resultaat. We hebben de werkplaats zo ingericht dat het ook door de school zelf gebruikt kan worden. Het hele dorp was gekomen en er hing een erg treurige sfeer. Veel dorpelingen en kinderen moesten huilen, en wij hielden het natuurlijk ook niet droog. Ik ben nog nooit zo snel en liefdevol opgenomen binnen een samenleving en het voelde echt als familie.

Er ontstond een heel rare sfeer omdat de andere groep maar niet arriveerde.

Uiteindelijk kwamen ze aan en hebben we de overdracht gedaan. Ik vond het zelf jammer dat dit gecombineerd moest met het afscheid omdat we de aandacht liever daar bij hadden. En dat gebeurde ook een beetje.

We kregen een bloemenkrans en een onvergetelijke herinnering. Er kwam een truck waar we onze bagage in konden dumpen en wij sprongen er zelf ook bij. De dorpelingen liepen nog een stuk met ons mee achter de truck aan, en we waren een hele tijd stil.

tilly wouda

Ja, aan alles komt een end, maar dit vergeet je nooit meer.
Op naar de volgende locatie.
Wanneer gaan jullie naar CHINA.
TILLY.

Odette Harten

De goede herinneringen blijven.