hieremma.reismee.nl

Bhaktapur stad en Nagarkot

Terug in Kathmandu, nog twee dagen. Vandaag was Vicky jarig en Asok en Iso namen ons mee naar de meest foute tent(die zij geweldig vonden) van Kathmandu; Club Ibyza. Het contrast tussen hier en in het dorp was zo groot dat we in de lach schoten.

De volgende dag hadden veel van onze groep al een vlucht terug en gingen Daan, Vicky, Roy, Quinten en ik naar een plek niet ver van Kathmandu. Het was een heilige plek waar overledenen werden verbrand en in de rivier geveegd werden. Het gebeurde heel traditioneel maar ook aan de lopende band. Ik moest soms mijn gedachten even omzetten van het verbranden van lichamen in de open lucht, naar dat het een heel mooie manier van afscheid nemen is.

Aan het einde van de dag zwaaiden we Roy uit op het vliegveld en gingen wij verder, naar Bhaktapur. Een oer oude stad uit de 15e eeuw. We zagen veel ingestorte gebouwen en huizen maar konden hier even tot rust komen.

Na twee dagen Bhaktapur namen we de local bus naar Nagatkot. Een prachtige omgeving met veel natuur, en we merkten dat we dit veel meer waardeerden dan de steden. We liepen de heuvel op en zagen een prachtig uitzicht van het himalaya gebergte! Adembenemend!

We sliepen met z'n 4en in 1 kamer voor 2,50 per nacht. Bizar als ik mij realiseer dat ik nu al zo gewend ben aan koud water, hurk-w.c.'s waarbij je je papier in de prullenbak moet gooien, smerige kamers en geen stroom. Dat is hier zo'n beetje altijd..

Vanuit onze kamer hadden we het mooiste uitzicht over Kathmandu! De lampjes van Kathmandu vonkelden, en ik kon er uren naar blijven kijken.

De dag erna pakten we onze backpack en zouden we naar Sencou lopen (zo'n halve dag). Het was erg warm, de zon scheen maar konden soms verkoeling vinden in watervalletjes en beekjes. Halverwege hoorde ik hondengeblaf op mij afkomen. Ik keek op en er rende twee honden met hun tanden bloot op mij af.. Ik schrok zo erg dat ik met backpack en al omviel als een onhandig kind. Gelukkig riep er een Nepalees iets en rende ze mij voorbij. Ik moest daarna zo hard de adrenaline eruit lachen, er was niks aan de hand! ;) Een mooie wandeling en in de avond kwamen we dan aan.

Weer betaalden we 2,50 per nacht p.p.*** (Moet ik er wel bij zeggen). we kregen roomservice, aten momo's en deden nog een potje kaarten.

De volgende morgen zijn we gaan zwemmen bij een riviertje in de buurt. Dat was ontzettend fijn! Ze zon scheen, er waren watervallen, rotsen en veel beplanting. Ook zo'n beetje het hele dorp kwam kijken..

Daarna begon het te kletteren en hebben we de bus terug naar Kathmandu gepakt. De laatste avond nu met Vicky en Daan.. Die vertrekken morgen naar India en wij (Quinten en ik gaan dan naar Pokara). We waren allen moe, hebben nog een drankje gedaan en zijn vroeg gaan slapen.

Reacties

Reacties

tilly wouda

Lieve Emma,
Als je naar het Karsgebergte gaat, hebben wij een schitterend adresje voor jullie, vlak aan de rivier, midden in het Kars gebergte, met vlotjes kun je daar de rivier oversteken, je kunt er fietsen huren, hebben wij ook gedaan.
Het adres is:
The Giggling Tree,
Aishanmen Village 13 #
541900 Yangshuo in CHINA. beoordeeld met een 9.
Een fantastische locatie, eigenaars zijn Nederlands.
Echt een must. Ik weet niet meer wat het kost, maar alles is goedkoop daar.

Als je bij Booking.com....... googled, kun je het vinden en er meer over lezen en fotoos zien.
Als het in jullie programma past, moet je snel reserveren.
liefs TILLY.

tilly wouda

Lieve Emma,
Ja......en wij maar klagen hier in Nederland.
Eigenlijk moet iedereen zo'n reis gaan maken, dan leer je een beetje wat afzien is.
En je leert ook blij te zijn met de kleinste dingen.
b.v.. met een warme douche en een gewone toilet..
Pas je wel op met die zoetwater riviertjes.!!
Ze poepen erin en doen ook de was in dezelfde rivier.
lekkkkker dus .......!
kus van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!