hieremma.reismee.nl

Toeristelen in Pokara

De volgende morgen zijn we zo snel mogelijk gevlucht uit het vieze kamertje en aan de lake side wat gaan ontbijten. We hebben een bootje gehuurd en zijn het meer opgegaan. Een prachtig uitzicht en zonnig weer.

We zijn gaan slapen in een Monastery, waar we als enige toeristen tussen alle lama's aten. Ook woonde we een Tibetaans gebet bij wat heel bijzonder was en een beetje slaapverwekkend. Een Lama vertelde hoe weinig cultuur er nog over was in Tibet maar moedigde ons zeker aan er heen te gaan.

De volgende dag hebben we ons flink als toeristen gedragen. We huurde twee scootertjes en hebben twee grotten bezocht. Het verkeer even écht ervaren want ze rijden hier links en we hebben goed leren toeteren.

We kropen in de grotten door de klei om zo honderden vleermuizen te zien. Er vlogen er wel drie tegen Quinten zijn hoofd aan, en onze handen en voeten zaten onder de vleermuizen kak. Daarna hebben we nog een grote waterval bezocht.

In de avond liepen we door de grote straat om ergens een biertje te gaan drinken. We hoorden Indiase muziek, dachten cultureel te zijn en gingen naar binnen. Eenmaal binnen zagen we een mooi gekleed stel op een podium dansen. We wouden ergens gaan zitten maar moesten perse voor het podium zitten. Dat vonden we een beetje gek, en het bier was duur dus we bestelde er maar ééntje. Het stel liep af en er kwam een pikant geklede dame het podium op die een beetje suf voor ons ging dansen. Een dronken man liep naar voren en gaf haar geld.. En toen ik om mij heen keek, zag ik de serveersters ook de mannen vergezellen.. Ik schoot in de lach en we vonden het wel mooi geweest. Het waren voornamelijk mannen uit India en ik vond het naar om te zien dat ze wel wat respectloos met hen omgingen.

Toen kwamen er twee toeristen ook wat verdwaast binnen, en nog voor ze zaten kotste er een man over hen heen..

We besloten maar te gaan.. (Gelukkig hebben we het filmpje nog) ;)

Onze laatste dag in Pokara deden we zeer rustig aan. Het was stikheet en we huurde voor de hele dag een bootje en zijn gaan zwemmen.

De volgende morgen vroeg pakten we de tourist bus terug naar Kathmandu. Een zeer aangename reis en ik genoot erg van het uitzicht. We reden zo'n beetje de hele rit langs een brede rivier met veel gammele hangbruggetjes.

Zonder problemen en 'op tijd' kwamen we in Kathmandu aan.

Tilly Wouda

Dag Emma,
Als ik opsta, lees ik eerst je bericht, dat vind ik leuk.
Die scootertjes......ja, dat is ook een verhaal apart he ?
Zijn ze net als in China allemaal elektrische ? duizenden scooters en je hoort niets, alleen getoeter. grappig toch.!
Pas je wel op met die vleermuizen kak, daar kunnen jullie
goed ziek van worden, stonk het niet verschrikkelijk, het kan gevaarlijk zijn.
Zoek volgende keer toch maar een iets beter kamertje uit,
want zo'n vies hok met kakkerlakken, is geen feest.
Gewoon goed onderhandelen over de prijs.
Dus nu ben je weer terug in Kathmandu, begrijp ik.
liefs Tilly en Frans.

Clem

wat doen Quinten en jij het goed Emma --
en heerlijk om te lezen en mee te leven voor zover het mogelijk is --
hou je goed en lieve groet.
Clem

rita

Geen saaie dagen in Nepal, er is veel te zien en te beleven.
Mooie verhalen Emma, wens jullie ook heel veel mooie belevenissen in China en Tibet. besos rita