hieremma.reismee.nl

Dali, het uitgaansleven en te ontspannen

Aangekomen in Dali, een beetje moe, pakten we de bus naar de Old Town. We hadden nog geen hostel geboekt vanwege het gebrek aan WiFi, maar we gokten het erop! We reizen nu in het hoogseizoen maar dat hadden we al wel gemerkt.

We gingen weer zo'n International Youth Hostel in en gelukkig hadden ze nog plek. Steeds weer als we naar deze Hostels gaan, sta ik versteld hoe schoon, fijn en knus het hier is. Natuurlijk zijn onze bedjes niet meer dan een houten plank maar daar ben ik gelukkig al aan gewend.

We douchten en toen ik m'n kamer uitkwam zat Quinten te kletsen met een Nederlander. Een student aan de TU in Delft en dit was zijn studiereis. We besloten wat te gaan eten in het stadje. Het is een prachtige plek, de huisjes zijn zo mooi! Veel houtsnijwerk maar nu ook veel gericht op toerisme. Zo zitten er hippe tentjes en kun je zelfs brood en banket kopen.. Nou dat heb ik nog nergens gezien in Nepal of China.

We aten hotpot, een typische specialiteit uit Chengdu en het was erg lekker. Het was pittig en er zaten een soort puntige peperkorrels in die je hele mond en lippen doen verdoven. Schijnt dus ook een lekkernij te zijn hier.

Met mijn slappe tong liepen we richting te muziek.

Een druk straatje met gekleurde lichtjes, (veel Chinezen), harde muziek en uit elke tent wat anders, mooie huisjes én last but not least.. dansende Chinezen.

Maar dan op een podium hé! Heel bizar hoe ze zich uitsloofde met verschillende verkleedpartijen en semi westerse muziek.

We gingen er zitten en kregen al gauw bier en sigaretten van onze 'Chinese' buren. We werden elk nummer weer meer verbaast van de dansers op het podium. Eerst waren het drie meisjes verkleed als een soort zwart/witte ninja's, daarna kwamen er twee dikkige mannen met een kokosnoot bikini, dan kwam er een meisje en een veel te hip geklede oude man die gingen zingen op Lady Gaga.. en dit ging maar zo door..

We stonden op om naar de volgende tent te gaan.

Ik koos een rustige tent uit waar een Chinees zich ontzettend aan het uitsloven was op het podium. Hij zong bijvoorbeeld 'what does the fox say' en had goed ingestudeerd op alle 'dingdingding' etc etc. (Als je het liedje kent snap je wat ik bedoel).

Maar het was vooral komisch omdat niemand danste en er maar 8 mensen waren. Dus wij gingen, een beetje flauw, helemaal vooraan zitten en hard applaudisseren.

En dat vond hij leuk, want daarna kwam hij even een biertje brengen en bij ons toosten.

De volgende kwam op, een ontzettende drama act op zeurmuziek.. Echt alle boybands zijn hier niks bij..

De mensen die ondertussen naast ons waren gaan zitten bestelde 6 biertjes en een fles rum voor ons. We schoven de tafels tegen elkaar en maakte natuurlijk foto's met elkaar. We zijn nog steeds niet gewend dat veel Chinezen zo gul zijn maar accepteren het nu wel beter.

We hadden een geweldige avond en liepen lachend de tent uit.

Door veel straatjes hier loopt een schattig beekje met stapstenen. Quinten 'probeerde' naar de overkant te komen en viel er vervolgens vol in. Doorweekt klom hij uit het water en ik kwam niet meer bij. We liepen achter Quinten aan en plots was hij weg..

We haalde nog wat lekkers te eten, en wachtte op een bankje op Quinten. Maar die kwam niet dus gingen we maar terug naar het hostel.

Ook in het hostel was hij niet, en ik Smste of het goed ging.

Hij kon het vast niet meer vinden.. Ik maakte mij een beetje zorgen, vooral met het idee dat hij zijn tas mee had.

Ik ging naar bed, en de volgende morgen zag ik hem met een brak hoofd in de lobby zitten. Die heeft buiten geslapen dacht ik..

En jawel, Quinten deed zijn verhaal;

Hij kon inderdaad het hostel niet meer vinden, moest zijn tas aan Chinezen geven, zag een hotel waarvan de bewaker sliep, is naar boven gelopen, zag wat schone lakens, pakte die en is op het dak gaan slapen.

Ik kon alleen maar denken 'je bent je tas kwijt!' Ik had dit gevoel al en ik baalde enorm!

Zijn mobiel, portemonnee en hostel-sleutels en weet ik veel wat nog meer..

Gelukkig had hij zijn creditcard en paspoort nog wel in het hostel gelaten.. Godzijdank.

Ik vroeg aan de manager wat we konden doen. Ze zei dat ze ons wel wou helpen vertalen bij het bureau, en ik bedankte haar.

Quinten, Quinten, Quinten...

Reacties

Reacties

rita

Heb net de foto's ontdekt en bekeken, wat een schitterende foto's Emma. Ik hoop wel dat Quinten zijn tas weer terug krijgt. Liefs Rita

tilly

Lieve Emma,
DALI de mooiste stad van China, (vonden wij)
maar brood en banketwinkeltjes in Dali, daar kunnen we ons niets bij voorstellen, dan is er veel verandert.
Wij konden nooit brood vinden, zaten smorgens altijd aan de soep.
Hoop dat de tas is teruggevonden.
Ja.....je moet toch blijven oppassen, ook al zijn ze nog zo aardig.
groetjes van ons beiden.

tilly

Nog effe:
Gaan jullie nu door naar LIJIANG.
ook zo'n wereld-erfgoed-dorpje.?

Hoe is het met de tas afgelopen. ?

Clem

Wat een gastvrijheid ervaren jullie daar. Behalve die gepikte tas dan, maar zijn paspoort is toch het belangrijkste en ook de creditcard.
Je hebt de smaak van het reizen te pakken vermoed ik zo. Leuk om te lezen , je hebt de smaak van reizen te pakken vermoed ik zo.
Groetjes xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!