hieremma.reismee.nl

1000001 Chinese Photoshoot

De volgende morgen aten we weer heerlijk 'westers' in de old-town van Lijiang. Daarna pakten we de bus naar het vliegveld. Onze vlucht naar Chengdu ging om 17:50.

Aangekomen in Chengdu pakten we de taxi die ons voor een tientje, drie kwartier verder bracht. Een beetje over de vluchtstrook, en beetje in een mierenhoop van auto's kwamen we aan in ons super hippe hostel. The loft hostel, met veel moderne kunst en super lekker eten.

De volgende dag gingen we naar de Carrefour. We hadden gehoord dat je je ogen uitkeek hier en dat was ook zo. Ze verkochten de meest gekke dingen, gedroogde mosselen, varkenspoten, levende schildpadden, kikkers en vissen met een prijskaartje door hun vin..

Ik kocht hier wel mijn spullen voor nog geen 10,- euro bij elkaar. (schoenen, kleding en souvenirs).

Daarna pakte we de taxi naar een 16e eeuwse tempel 'The Wuhou Shrine'. Gebouwd 223 jaar na Christus.

Mooi om te zien hoe het koninkrijk er toentertijd uitzag op 150.000 m2 en hoe mensen tegenwoordig selfies maken met verschillende houdingen.

Hieronder even een lijstje :

1 : één vinger in wang geprikt

2 : twee handen een peace teken

3 : rondje met duim en wijsvinger, drie vingers omhoog

4 : blazen over je vier vingers naar t vogelstick

5 : arm omhoog vijf vingers omhoog.

6 : Chinese zeven, een telefoon maken met je hand

7 : James bond pistool aan zijkant en zwoel kijken

8 : schouders omhoog, duimen in, acht vingers zeggen 'i dunno'

9 : de tijgerklauw

10 : beide handen open en onder je hoofd als een prachte lelie.. Én je benen ge-X-ed!

Goed, onnatuurlijker kan niet! Maar wij hebben in ieder geval een album bij elkaar.

Daarna haalden we ons treinkaartje op voor Tibet en gingen we naar het grootste Shopping Centre van ...( geen idee of t Chengdu is of China of de wereld).

Hij was groot in ieder geval en we kochten onzin en pasten veel te dure kleren.

We aten in een Kaasrestaurant ; Cheese is Power! Aten spareribs ingerold in kaas met stokjes!

Het was best ok.. We pakte de taxi naar een groot standbeeld van Mao.. Daar waren we na 5 minuten wel weer op uitgekeken.. Het zicht op de stad was veel interessanter.. Hoge gebouwen, veeeel licht en grote beeldschermen met reclame.

Daarna dronken we nog een cocktail in ons hostel en gingen naar bed.

De volgende dag vertrekt onze trein naar Lhasa, Tibet.

Een twee-daagse treinreis die ontzettend mooi blijkt te zijn. De trein komt zelf namelijk al op 5000meter! We nemen onze hoogteziekte pilletjes, mijn muziek, boekje.. En ik kan niet wachten!

Ik heb er kriebels in mijn buik van! :)

Addy

Wat een prachtige verhalen. Ook "lekker te lezen".
Jammer dat het er bijna op zit voor jullie.
Geniet van de treinreis.

Peter Lokhorst

Wat leuk om jullie Blog verhalen te lezen. Van Quinten krijgen we weinig tekenen van leven, maar via jouw verhalen blijven we toch op de hoogte. Jullie hebben nog een fantastische week voor de boeg. Tibet moet werkelijk zeer indrukwekkend zijn. Veel plezier en voor Quint een dikke kus van Paps en Mams

tilly

Wel jammer dat jullie de Reuzen Panda's niet hebben
bezocht, een kans gemist.!
Op dit moment zit je dus in de trein naar Lhasa,
met een mooie reis voor de boeg.
Hoop dat de pilletjes hun werk doen.
Vol verwachting kijken we uit naar je volgende verslag.
liefs Frans en Tilly.