hieremma.reismee.nl

Vacuüm verpakt

Vierde dag Lhasa. We hadden Lobsang gevraagd of we naar een klein dorpje in de buurt konden gaan, omdat Lhasa niet meer zo schattig is als 30 jaar terug. We reden naar Drak Yerpa, ongeveer 4600m hoog en een klein uurtje rijden. Dit is een plek met veel grotten waar sommigen wel 15 jaar in mediteerden zonder er uit te komen. Ook koning song tsen gampo, die ervoor gezorgd heeft dat het Boeddhisme in Tibet kwam. De eerste koning die Tibet heeft verenigd. Toch waren er ook weer twee toeristenbussen, maar dat viel niet eens op in deze prachtige omgeving.

We liepen de trappetjes omhoog naar de grotten, ik wisselde 50yuan in voor 1yuan biljetten. De regering subsidieert niets van al deze eeuwen oude tempels. Ik dacht dat het park van het festival én Potala Palace op de werelderfgoed lijst staan maar snap niet dat ze Lhasa niet beschermd hebben en ook al die andere mooie (en veel vernietigde) tempels.

Als Dali en Lijiang zo goed onderhouden worden..

Dus het geld moet komen van de bewoners en een handje vol toeristen. Dus, daar liep ik dan, met een pakketje geld in mijn hand. Zo 'niet Hollands' als ik was, gaf ik de briefjes aan de verschillende goden, protectors en grotten.

We kochten een soort kaas in de vorm van een pannenkoekje langs het pad. Het rook naar kaas, en ik mis kaas.. Maar het smaakte anders.. Niet naar kaas in ieder geval en ook niet lekker.. Eigenlijk was het heel vies.

Gisteren liepen we door een park waarbij we allemaal dieren zagen. Kippen, eenden, vissen..

Lobsang vertelde dat veel mensen in de supermarkt een dier kopen en hier vrijlaten. Het geeft je een langer leven en ik vind het heel mooi inderdaad dat je een beest haar leven red! We wouden dit allebei graag doen.. maar we laten die vacuüm verpakte kip toch maar in de supermarkt liggen.

Lobsang liep terug naar de auto en wij liepen nog een mooie heuvel op. Het uitzicht was 'alweer' prachtig.. Zie de foto's!

Reacties

Reacties

Clem

Hallo Emma, ik heb je verhalen weer gelezen . Wat maak je een pracht reis ook al zijn er nog al wat obstakels zo hier en daar.
De herinneringen raak je niet meer kwijt, dat is rijkdom.
Nog veel mooie ervaringen Emma !
Liefs Clem

Odette

Dank je wel voor je mooie verslag. Heerlijk om te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!