hieremma.reismee.nl

Lachen naar het topje van de wereld

Vertrek.

In de ochtend stapten we in een busje met een paar Duitsers en een gids die ons naar het vliegveld zou brengen. We gaven onze gids wat tekenspullen voor zijn dochter, en een schetsje die ik gemaakt had van ons als bedankje. Hij was volgens mij best ontroerd en dat stak mij ook een beetje aan.

We namen afscheid en reden naar het vliegveld. We raakten in gesprek met de Duitsers, die ons vertelde dat elke auto een GPS heeft, en natuurlijk die camera's. Toeristen worden goed in de gaten gehouden en je kan absoluut niet van het pad af.

Er staat ook een limiet op toeristen in tibet en dat was denk ik ook waarom ons vliegtuig half vol was. We hadden een gezellige en mooie vlucht, vooral toen we langs de MOUNT EVEREST vlogen! Raar.. ik heb de aller hoogste berg van de wereld gezien.. heuj!

We maakte een tussenstop in Kathmandu van 1,5 dag, waarbij we weer onze oude vrienden zagen in Hotel Mandap. Zelfs Ashok, uit het dorpje Barna, was gekomen. We gingen uit eten in een local restaurant en aten 'Dal Bhat', heerlijk! Daarna dronken we nog een paar biertjes in een café en leerden ze 'Shithead' spelen met de spelkaarten.

Ik kwam naar Tibet omdat ik met eigen ogen wou zien hoe het er hier aan toe ging. Ik was op veel voorbereidt en had er al veel over gelezen maar zo erg als dit had ik het niet verwacht. Er is veel gebeurd eind jaren 60 en daarna. Maar nog steeds, de angst van China vormt zich in haat.. Ik vind het onbegrijpelijk en verschrikkelijk om te zien. En ik kan niets doen..

Maar o, wat heb ik een geweldige tijd gehad! Ik kijk er echt met veel vreugde naar terug! Veel gezien en nog meer genoten!

En ik was blij met al jullie leuke reacties! Dan wist ik in ieder geval dat mijn verhalen gelezen werden!

Dank jullie wel! Ik ga alvast sparen voor mijn volgende reis!

Veel liefs Emma

Reacties

Reacties

Clem

Dank voor al je prachtige verhalen Emma. Ik heb ze allemaal bewaard om nog eens opnieuw door te lezen.
Je hebt beslist een geweldige en onvergetelijke tijd gehad. Een rijke ervaring.
Vast even wennen denk ik als je weer in Amsterdam rond fietst.
veel hartelijke groeten
Clem

rita

Jouw laatste verhalen gelezen over Tibet. Indrukwekkend Emma, wat jij zoal beleefd hebt. Ook de foto's vind ik erg mooi. En nu weer wennen aan ons hollandse klimaat, toch niet slecht he, met deze mooie nazomer. liefs rita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!