hieremma.reismee.nl

#treinleven

Dus die trein naar Omsk.. we stapten om 9:00 uur in. We zochten naar onze bedden en liepen door de verschillende ruimtes. Elke ruimte heeft zo zijn eigen ding, vaak zweet en mufheid. Mensen die snurken en soms een vlaag van iets alcoholisch.

Het enige frisse in deze trein is eigenlijk het 'coupe-mevrouwtje' die in een deftig mantelpakje en haar haren netjes enzooo, de kaartjes controleert en vriendelijk lacht.

We installeerde onze spulletjes, maakten ons bed op en keken uit het raam. Vrijwel de hele treinrit was het uitzicht hetzelfde. Weilanden met vel witte berken.

Net als in China heeft elke trein een heet-water-kraan. Dus in de middag dronk ik een poeder cappuccino die veeel te zoet smaakte en in de avond aten we noodles. We dronken er een warm biertje bij en om 20:00 uur gingen de lampen uit.

Om 6:00 ging ik eventjes plassen. Ik kwam terug en ging even zitten om uit het raam te kijken, toen er ineens een reus van een vent op mijn bed ging zitten. Zijn ogen half open en met een adem holy moly.. Zijn vrouw die aan de andere kant lag te slapen en trouwens ook een reus van een vent was, werd niet wakker toen hij haar een paar keer riep. Met veel moeite boog hij over haar heen en duwde tegen haar schouder. Een zacht gekreun kwam onder een bos haar vandaan maar nog steeds geen beweging. Hij begon harder te duwen en trok toen vol aan haar tiet. Ik keek gauw naar buiten toen ze zich omdraaide. De man plofte weer naast mij op het bed en sloot zijn ogen. De vrouwelijke reus van een vent stond klagend op en trok hem met al haar kracht de man naar haar eigen bed. Ze stopte hem in en ging in een andere ruimte liggen. Ik zag haar nog een paar keer om het hoekje kijken, maar ik hielt mijn tieten van hem af en probeerde verder te slapen.

Twee nachten sliepen we in Omsk bij een stel via couchsurf. Het was nog wel 50min met een marshrutka ( een klein busje waarbij je 50 cent betaald en mensen naar je staren en roept als je uit wil stappen). We aten er borsj (rode bietensoep met aardappel en dille enzo). Was leuk.


Reacties

Reacties

TILLY

Hoi Emma,
Leuk je berichtjes te lezen.
Je maakt wel heel wat mee, op zo'n reis, echt geweldig..
Lijkt de trein waar je mee reist een beetje op het treintje van mijn what's app foto.
Zelf hebben we ook dit soort treinreizen gemaakt door China en als ik je een tip mag geven,
houdt je schoenen in de gaten, want toen ik de volgende ochtend wakker werd, waren de medereizigers weg, maar ook mijn schoenen, dat was heel vervelend.
groetjes TILLY.

TILLY

Hoi Emma,
Krijg je mijn berichtjes wel goed binnen. ??
Gr. TILLY.

Emma Wouda

Ja uiteindelijk wel als ik wifi heb! De trein waar wij in zitten ziet er telkens anders uit naar het is zeker geen stoomtrein;)

rita

Goh, zitten jullie nu toch in Mongolie, hoe is daar het landschap, de bevolking en de huizen? We wensen jullie een mooie tijd daar, en ik ben heel benieuwd naar je foto's. liefs Rita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!