hieremma.reismee.nl

antihomo couchsurf

Vanuit Omsk hebben we weer heel vroeg ons couchsurf-adresje moeten verlaten want om 9:00 ging onze trein alweer richting Novosibirsk.

De treinreis duurde 8 uur en helaas hadden we ligbedden wat het nogal onhandig maakte soms. We waren in ieder geval best kapot toen we aankwamen in Novosibirsk.

Daar pakten we weer een bus en 40 min later arriveerde we bij een super actieve couchsurf-meisje met drie super actieve katten.

We bestelden er pizza en speelde een spelletje. Haar buurmeisje speelde mee toen ze mij vroegen; 'hee Holland is toch dat land waar homo's gewoon "oke" zijn?!!' Waarop ik best een beetje trots vertelde over de gaypride die wij vieren. Het buurmeisje trok een verafschuwd gezicht en zei zo iets van; dat ze het echt vies vond ofzo.. Ik kreeg ineens een stomp in mijn maag..

Het is namelijk be-lachelijk dat die antihomowet hier een paar jaar geleden is ingevoerd maar ik wist niet dat ja ik wist gewoon niet hoe het zou zijn ofzo..

In ieder geval, lachte ik een beetje ongemakkelijk en zei ik; 'tja ik denk écht dat dit een groot cultuurverschil is..' Daarna zochten ze op google een Rus op die fetisj kleding maakt voor mannen in Rusland. Ze vertelde mij er over en nogmaals zei ik een beetje met een zucht dat het wel echt een cultuurverschil is.

Ik voelde mij ineens niet meer zo lekker.. het was de hele avond heel gezellig en dan was het nu wel fffkes anders maar goed ik ging ff douchen en slapen met drie super actieve katten om mij heen.

Kort geslapen en vroeg er weer uit want we willen nu echt naar Krasnoyarsk.. daar is natuuuur daar zijn we aan toe

Maar we waren wel twee uur voor de trein vertrok en ja de kaartjes waren op.. dan maar voor morgen.. Morgen.. En vandaag gingen we naar een groot meer naast Berdsk dat ook wel de zee van Rusland genoemd wordt.

1,5 uur reizen maar een fijne en lange wandeling gemaakt door het natuurgebied. Toen kwamen we bij het water en we moesten er in! Best fris maar we verlangen stiekem ook al heel de tijd naar Azië met haar zee, witte stranden, fruit enzo..

Nou goed, we hebben lekker gezond gekookt en thee in ons super fijne hostel en ik ga ff douchen en lekker in bed liggen..

Morgen pakken we de trein om 12:30 en komen dan om 00:30aan in Krasnoyarsk.

In 12 dagen nu 3400 km afgelegd


Doei


Reacties

Reacties

Tilly

Met veel plezier heb ik je bericht weer gelezen.
Het zal best af en toe zwaar zijn, maar een beetje ellende hoort er gewoon bij,
anders kun je niet meer genieten van de mooie dingen.
Ik kan me goed voorstellen dat je af en toe verlangt naar de prachtige witte stranden en de warme zee
van AZIE en al dat heerlijke fruit.
Maar het verschil tussen deze twee werelddelen is ook wel erg groot.
Er komen vast wel weer betere tijden en plekken met veel overdaad aan alles wat je nu mist..
Ik blijf je volgen en geniet van alles om je heen.
groetjes TILLY.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!