hieremma.reismee.nl

China, een Centerparks in het groot

Vanaf Shanghai pakten we de bus naar Nanxun. Een van de dorpjes die het 'Venetië van China' worden genoemd. Onze backpack hebben we bij een klein hotelletje kunnen dumpen. We liepen gewoon door de 'entree' zonder een kaartje te kopen en dat vind ik leuk. Het was leuk en mooi om te zien. Nanxun is trouwens een minder toeristisch Venetië. De prijzen zijn wel hoger dan normaal maar loop je even uit dit gebied kun je weer de heerlijke vruchten of noodle-soep kopen voor geen geld. En terug weer zonder te betalen dankzij onze 'kaartjes-zoek-techniek'. Ja het is een beetje sneu van ons maar hee het is ook een beetje een challange hé!


Die zelfde dag hebben we een bus naar Hangzhou gepakt. Daar vroegen we naar de bus richting Westlake maar niemand op het station vertelde ons waar of hoe.. het enige dat ze heel duidelijk zeggen konden was 'taxi'. En wij zijn niet zó stom en vonden het gewoon irritant. Dus we stapten maar random bussen in weer met onze gps er bij of hij wel de goede kant op ging. Uiteindelijk uitgestapt en twee openstaande huurfietsen kunnen vinden. Dus met backpack en al en een beste grijns hebben we een heel stuk kunnen fietsen! Dit was het moment dat ik besefte dat ik het fietsen zo mis..
afijn, tot de tunnel en toen maar een taxi gepakt voor heel weinig geld.


Op booking had ik een hotel gevonden midden in de natuur met heel mooie kamer, eigen badkamer, airco, terras, etc etc voor 2,50 p.p. En ja, je weet hoe anders het soms kan zijn als op de foto's van booking.com. Wij weten dat maar al te goed dus we waren aangenaam verrast toen alles zo mooi en waar bleek te zijn! We vroegen meteen of er nog een tweede nacht bij kon maar nee helaas. Dus we zochten vast een hostel in de buurt voor 10,- p.p. geloof ik..


Nou die volgende dag hebben we van dit gebied genoten hoor, een beetje. Ik kan het wel een Centerparks in het groot noemen. De vogelgeluiden waren nog wel echt, denk ik.
Maar ja, zo is China vaak en daarmee ook weer een stukje 'cultuur' geproefd.

En verder gingen we! (In dat hostel sliepen we trouwens in een tent. Dat was goedkoper.... ok ik hou op).
We pakten de bus naar Huangshan!
Een van de eerste toeristische attracties van China stond er al groot op een billboard. Nou, dan weet je het wel.
Het is een mooi groot berggebied en het deed mij een beetje denken aan Zijangjiajie van vorig jaar, China. Een karstlandschap en deze zat wel dik in de wolken. Gewoon helemaal zal ik maar zeggen.. met een kabelkarretje werden we naar boven gebracht in de hoop we 'boven' de wolken zouden komen.
Nope.. het was overal mistig en we zagen maar 10meter voor ons voeten. Het moet fantastisch geweest zijn, en alsnog hadden we het goed. Het heeft ook wel wat hoor die wolken. De dag erna hebben we alles terug bewandeld.
Op naar Guilin, daar hebben jullie vast al wel eens van gehoord!

Reacties

Reacties

Tilly

Hallo Emma,
Het is weer een leuk verhaal geworden, alleen begrijp ik niet hoe je uiteindelijk in Guilin terecht komt.
We proberen je een beetje te volgen, maar dat lukt nu even niet.!
Wij zijn ook in Guilin geweest en helaas hadden we daar regen, dat was jammer.
Dus jullie mogen nog niet eens mopperen met die wolken.
Ik ben ook best benieuwd of je die ballonvaart nog hebt kunnen maken. (kon je het vinden)
Hier staan de kerstdagen voor de deur en ik vraag me af of je dat daar ook merkt.
Eigenlijk ben ik benieuwd hoe ze dat daar vieren, jij zit er middentussen.
Maar het grootste spektakel is het Chinese Nieuwjaarsfeest, dat mag je echt niet missen.
Nou Emma nog een kleine week en dan is het Kerst, ons huis is versierd, dus we gaan er voor.
We wensen je daar ook gezellige dagen en hopen dat jullie het toch ook op de een of andere manier kunnen meebeleven.
In ieder geval alvast een heel gelukkig en gezond NIEUWJAAR.
Liefs van Tilly en Frans.

rita

Hallo Emma, waar jullie je ook momenteel bevinden op deze aardbol, Kerst wordt eigenlijk overal gevierd. We wensen jullie dan ook een heel mooie kerstmis en een chinees? nieuwjaar. Liefs van ons beiden. Rita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!